Tuesday, July 29, 2008

29 Julai 2008

""Datangla program Al-Quds nanti,ana jadi sukarelawan,banyak program menarik ada".Begitula bunyi SMS yang dihantar oleh Hasanah,akhawat KUIS yang sedang mengikuti kursus kejururawatan di sana.Aku bertanya kepadanya tentang program yang bakal dijalankan lantaran kekurangan maklumat tentang program tersebut.Banyak perkara yang perlu kufikirkan minggu ini.Aku hanya melihat iklan di muka depan website KUIS.Nasib baik aku teringatkan Hasanah yang sedang belajar di sana.Sedikit sebanyak informasi dapat juga ku ketahui.Alhamdulillah.Terima kasih Ustazah Hasanah.

Lagu "Sutera Kasih " nyanyian Inteam berulangkali ku mainkan sambil melayari beberapa website yang perlu aku jelajahi minggu ini.Lagu ini memang aku minati sejak di sekolah menengah lagi.Menenangkan kepala yang sedikit kusut.Malam ni aku sempat mengadakan sedikit perbincangan dengan Abi Yahya.Tarikh 16 Ogos yang dicadangkan Abi untuk kami berjumpa menimbulkan sedikit kerisauan.Seingat aku,Kak Umi telah mengajak aku mengikutinya ke walimah Fazli di Pasir Gudang.Aduh,aku gagal membuat sebarang keputusan sekarang ini.

Malam ini aku merancang untuk menghabiskan buku karangan Ustaz Khairuddin.Mungkin agak lewat aku melelapkan mata malam nanti.Lagu Halimatus Saadiah menyusuri pendengaranku.Aku berkira-kira sudah lama aku tidak menghayati alunan lagu ini.Bait-bait liriknya begitu memberi makna yang mendalam.Lihat saja pencipta liriknya,Ustaz pahrol Md Juoi.Mmg terkenal dengan lagu serikandi Islam.

Rasanya setakat ini catatan harian ku.Moga esok masih ada buatku.Ameen

No comments: