Tuesday, September 16, 2008

Sekilas Ramadhan

Alhamdulillah,bulan Ramadhan tahun ni sudah sampai ke pertengahannya.Bagaimana ibadat puasa kita ya?Adakah sama seperti tahun lepas?Makin teruk atau bertambah baik?Sama-samalah kita muhasabah diri kita.

Agak lama jugak aku tidak update blog ini.Masa yang agak terhad membuatkanku hanya sekadar membaca shoutbox dan komen yang diberi di blogku.Apapun,terima kasih buat semua yang sudi menziarahi blogku ini.(Ayat macam sasterawan la pulak..Hehe)

Tahun ni aku terpaksa berbuka puasa di Hospital Sultanah Bahiyah ,Alor Setar selama 3 hari.Anak saudaraku yang bongsu dimasukkan ke wad kerana disyaki mengidap demam denggi.Nasib baik takde apa2.Sekadar demam biasa je.Sian pulak aku tengok dia asyik kena ambik darah je.Alhamdulillah,sekarang dah kembali sihat macam biasa.

Persiapan raya?Erm,tahun ni ala kadar je.Aku sedikit sibuk untuk menguruskan persiapan pendaftaran ke KUIS bulan depan.InsyaAllah,aku akan meneruskan pengajian dalam bidang Pendidikan,pengkhususan dalam Pengajian Islam di sana.Alhamdulillah,baju raya tahun ni dah siap dibeli.Warna biru la pulak,ehe..

Minggu lepas juga aku berpeluang berkunjung ke Kedai buku milik keluarga cikgu Abu Hassan Morad.Tak sangka pulak aku dapat jumpa kak Ummu Hani kat situ.Actually,dah 3 kali aku berkunjung ke kedai buku tersebut,tapi tak sangka pulak tu kedai milik beliau.Patutla banyak buku-buku Islamic kat situ.Apapun,syukran Kak Ummu Hani atas kad raya tu .Cantik bangat..Ehe..

Kad raya?Erm,tahun ni macam biasa.Aku akan menghantar kad raya kepada sahabat-sahabat aku yang istimewa.Kalau nak tau anda istimewa atau tak,tunggu la kad raya sampai kat rumah anda.Hehe.InsyaAllah,kad tahun ni special sket sebab ambik dari Galeri Ilmu.

Nak citer apa lagi ek?Erm,takat tu jela kot.Selamat berpuasa

No comments: