Wednesday, June 20, 2007

Pelajar Mesir Dibunuh!!!!

Kejadian berlaku semasa mangsa sedang menggunakan komputer
Kesan darah pada balkoni


Pelajar Malaysia membunuh kawannya di mansurah kerana enggan meminjamkan wang kepadanya.

Daqahliah(nama negeri dimana mansurah adlah ibu negerinya)-Abdus Salam Abduh

Seorang mahsiswa Azhar warganegara malaysia telah membunuh kawannya dgn 60 kesan tetakan dan tikaman ditubuhnya dgn menggunakan 4 pisau; kerana enggan meminjamkan wang kpdnya setelah mengalami kesusahan. Pihak keamanan Mesir telah menemui tubuh mangsa Muhammad bin Ishak (22 tahun) penuntut kuliah usuluddin di Mansurah; di tempat yg penuh dgn darah dan mempunyai kesan 60 tetakan pisau di tubuh mangsa. Unit siasatan yg di ketuai Jeneral Abdul Hamid as-syanawi Pengarah keamanah cawangan Daqahliah telah meyatakan bahawa suspek adalah .............. penuntut kuliah pengajian Islam dan suspek meminjam wang dr mangsa tetapi mangsa enggan.Ini menyebabkan suspek pergi ke rumah mangsa dan menyerang mangsa dgn pisau sehingga menyebabkan mangsa terbunuh.

Suspek telah ditahan pihak polis dan telah disoal siasat dgn bantuan wakil kedutaan Malaysia. Pendakwa raya MUSTAFA kHATTAB telah memerintahkan suspek direman selama 4 hari dan membedah siasat mangsa serta menyerahkan mayatnya kpd Kedutaan Malysia.


1 comment:

Anonymous said...

Assalamualaikum.Sedih dengar cite ini.Pelajar yang kena bunuh tu org kg saya.Adik saya pun dok sana.Dia kata pelajar yg bunuh tu tak berapa betul.Lama dah duduk sorang umah sewa.Tapi sedihnya media tak report sampai ada pak menteri dok menyalah kan pelajar pengajian Islam.