Friday, June 13, 2008

Happy Fathers Day

Hatiku bergetar sekilas terpandang ayat itu sewaktu aku berada di pejabat pos.."happy father's day"..Hari istimewa itu hadir lagi buat tahun ini..Perkataan-perkataan yang sentiasa membuat mata ku berkaca..Bapa,ayah,father..Setiap kali kedengaran perkataan-perkataan ini,pasti ku teringatkan ayah..Senyumannya yang manis..lesung pipit di pipi..dan mata yang tertutup separuh setiap kali senyuman terukir dibibirnya..Ayah..Ayah..Hanya Allah yang tahu betapa diri ini ingin sekali mengungkap perkataan itu..Aku kira sudah lama tidak ku ungkapkan perkataan itu pada seseorang yang bernama ayah..Teringin yang amat sangat hati ini memegang dan mencium tangan seorang ayah..

Ya Allah...Tak terungkap rindu dihati ini..Ya 'Alim,tiada siapa yang dapat membaca hati ini kecuali engkau ya Rabb..ya Sami',hanya Engkau yang Maha Mendengar doa-doa ku ini..Temani malam-malam sunyi ku dengan kehadiran ayah ku didalam mimipi-mimpi sementaraku..




Ya Allah,jika kehilangan kasih sayang seorang ayah adalah yang terbaik buat ku,Kau berikanlah ketabahan pada hati lemah ini untuk meneruskan hari-hari ini tanpa nikmatMu ini..aku pasti,Kau mempunyai dan mengetahui hikmah disebalik keperitan yang terpaksa ku tanggung ini kerana sesunggunhnya Kau Maha Adil..ya Mujib,tiada apa yang aku harapkan melainkan Kau tempatkannya dikalangan hamba-hambaMu yang Kau kasihi dan beriman..Dengan izinMu,aku pasti,Kau telah mengira setiap titis air mataku yang akan kau gantikan dengan mutiara di akhirat kelak..


No comments: